Hraní MMORPG u mladých lidí a adolescentů: závislost a její faktory

Základní údaje

Originální název MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors
Autoři

Další údaje

Citace ŠMAHEL, David, Lukáš BLINKA a Ondřej LEDABYL. MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors. Vancouver: Association of Internet Researchers, 2007. Interner research 8.0: let's play.
Originální název angličtina
Obor Psychologie
WWW
Druh Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.)
Klíčová slova internet MMORPG addiction

Anotace

Jedním z nejvíce diskutovaných aspektů psychologie internetu je fenomén závislosti na on-line hrách. Svým dopadem ohrožují zejmén mladší hráče. V naší studii jsme se zaměřili na vybrané aspekty závislosti na MMORPG, zejména na roli denního snění o hře mimo hru samotnou. Náš výzkumný vzorek tvořilo 548 hráčů, z nichž bylo 76% mužů, průměrný věk byl 25 let. Průměrná intenzita hraní byla 27 hodin týdně. Na základě 14-ti položkového dotazníku (vytvořeného z otázek jiných autorů) jsme získali skóre závislosti. Výsledky povrdily, že denní snění o hře mimo hru samotnou může být jedním z faktorů závislosti, respektive, že denní snění o hře a závislost na hře spolu souvisí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info