Informace o publikaci

Enacting an Imaginary Community: Infotainment in Online Minute-by-Minute Sports Commentaries

Logo poskytovatele
Název česky Vytváření imaginární komunity: Infotainment ve sportovním online zpravodajství
Autoři

CHOVANEC Jan LAVRIC, EVA Pisek, Gerhard SKINNER, ANDREW Stadler, Wolfgang

Rok publikování 2008
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Článek analyzuje typické rysy internetových online sportovních reportáží, a to především s ohledem na vzájemný vztah ideační a interpersonální funkce. Charakteristický je způsob, jak jsou informace o sportovním utkání doplňovány snahou navázat co nejbližší kontakt s anonymními čtenáři. Na úrovni reprezentace (tj. co se týče jazykových forem a strategií, které realizují takovou kombinaci funkcí) to vede ke zvýšenému zaangažování komunikačních aktérů do textu komentáře, k vysoké míře závislosti na kontextu a k rozvíjení komunikace po několika tematických liniích. Tento článek dokumentuje způsob, jak trojím způsobem dochází k vytváření imaginární komunity fotbalových fanoušků: syntetickou personalizací s využitím prvků orality a mluvenosti; míšením různých hlasů v textu komentáře a užíváním vybraných rétorických prostředků. Tyto strategie společně vedou k zábavnému způsobu prezentace a k silné orientaci tohoto žánru na interpersonální interakci.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info