Informace o publikaci

Aktuální problémy kurikula

Autoři

MAŇÁK Josef

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Sborník abstraktů a elektronických verzí recenzovaných příspěvků na CD-ROMu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova curriculum; education; evaluation
Popis Kurikulum se vymezuje jako obsah vzdělávání, které žáci (učící se) získávají ve škole (ve vzdělávací instituci) a v činnostech ke škole se vztahujících, zejména jejich plánování, zprostředkovávání a hodnocení. Rozsah tohoto pojmu pokrývá mnoho jevů, ale přináší též řadu problémů vyplývajících jak z edukačního procesu, tak též z potřeb současné společnosti vědění. Z tohoto hlediska si zaslouží pozornost struktura obsahu vzdělávání, tvorba kurikula, výběr základního učiva, stanovení standardů, evaluace a další otázky. Zvlášť naléhavá je kurikulární problematika v souvislosti se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu při probíhající reformě naší školy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info