Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Nové přístupy k výuce předmětů softwarového vývoje
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Tvorba Softwaru 2009 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Informatika |
| Klíčová slova | education of SW developers Person centered approach student teacher congruency acceptance empathy Rogers |
| Popis | Článek popisuje motivaci, proč uplatňovat v technickém vzdělávání - při výchově softwarového inženýra - humanistické psychologické přístupy - konkrétně přístup orientovaný na člověka (Person-Centered Approach, PCA) zavedený v psychologii 50. let Rogersem. Na základě průzkumů zdůvodňuje, jaký profil absolventa je praxí žádán, jakou roli zde hrají transverzální kompetence (soft-skills) a jak je cíleně pěstovat. Uvádí zkušenosti z konkrétních kurzů jak v Česku (FI MU v Brně), tak na Vídeňské univerzitě. Popisuje případovou studii zavádění prvků PCA do dalších předmětů na FI MU. |