Informace o publikaci

Temperamentem a styly učení u středoškolských studentů

Autoři

CAGAŠ Petr DALAJKA Jiří

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Vývoj a utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www sbornik abstraktů z konference
Obor Psychologie
Klíčová slova temperament; learning styles; learning style; LSI; TE-ZA-DO
Popis Prostřednictvím korelační studie jsme u středoškolských studentů (N=460) zkoumali souvislosti mezi šířeji pojatým temperamentem měřeným dotazníkem TE-ZA-DO (Smékal, 1983) a styly učení, zjišťovanými prostřednictvím české úpravy dotazníku LSI (Mareš, Skalská, 1993). Ukázaly se četné souvislosti mezi temperamentovými dimenzemi a styly učení, ačkoliv hodnoty koeficientů korelace byly obvykle poměrně nízké. Podařilo se replikovat zjištění o souvislosti mezi aktivitou a intencionálními aspekty učení (tzn. vnitřní motivací, vytrvalostí, odpovědností), aktivita se tak jeví jako významný protektivní faktor učení. Překvapivě se ukázalo, že se stejná temperamentová vlastnost (emotivita; primarita) může vztahovat k jiným stylům učení u mužů a žen.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info