Informace o publikaci

Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?

Autoři

KOTÁSEK Josef

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Jurisprudence
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
Obor Právní vědy
Klíčová slova spotřebitelské úvěry; spotřebitelské půjčky; klamavá reklama
Popis Příspěvek je kritickou glosou k ustanovením nového zákona o spotřebitelském úvěru, která ukládají poskytovatelům spotřebitelských úvěrů, resp. zprostředkovatelům, aby v reklamě na spotřebitelské úvěry uvedli řadu doplňkových údajů, a to jasným, výstižným a zřetelným způsobem formou reprezentativního příkladu. Katalog požadavků, jakož i požadavek na jejich zpracování formou příkladu, podle autora zatíží reklamu balastními informacemi a vyvolá zbytečné dodatečné náklady na reklamu, které nevyváží informační přínos na straně konzumentů. V komparaci se zahraničím se autor dále věnuje možnému zúžení katalogu povinných údajů, které nabízela evropská směrnice, a zmiňuje obtíže s výkladem kritéria reprezentativnosti příkladu použitého v reklamě.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info