Informace o publikaci

Klimatická gramotnost

Autoři

MILÉŘ Tomáš

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference XXVIII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www XXVIII. kolokvium
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova climate literacy, education, curriculum
Popis Klimatická gramotnost je nový termín, který si v podmínkách v české společnosti teprve hledá své místo. Vzdělávání by vždy mělo reflektovat aktuální potřeby společnosti, bohužel téma klimatických změn přes svou závažnost dosud nenašlo adekvátní odezvu. Ve světě existují ojedinělé pokusy o zavedení tématu změn klimatu do vzdělávacího systému, ovšem přicházejí poněkud pozdě. Také v České republice dosud chybí koncepční přístup k otázce klimatických změn ve vzdělávacím systému. Prezentujeme návrh vzdělávacího obsahu výuky změn klimatu pro druhý stupeň základní školy. Aktivity a výukové moduly byly testovány na brněnské základní škole.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info