Informace o publikaci

Etické cíle vysokoškolského vzdělávání

Autoři

DAN Jiří

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality.
Fakulta / Pracoviště MU

Lékařská fakulta

Citace
Klíčová slova Assessment of Quality of Universities, Ethical Aims of Education, Tertiary Education, Counselling and School Psychology
Popis Všeobecně se uznává oprávněnost kognitivních cílů ve vysokoškolském vzdělávání. Kognitivní cíle jsou teoreticky rozpracovávány, jejich definování je od vysokoškolských učitelů vyžadováno. Jen v přílepku se někdy hovoří o taxonomii cílů afektivních a psychomotorických. Argumentem ve prospěch akcentace kognitivních cílů je zdánlivá snadnost ověření, že byly dosaženy. Myšlenkovým pozadím jednostranné orientace na kognitivní cíle je racionalistický pohled na svět, na vzdělávání. Skeptickou alternativou k tomuto tvrzení je skutečnost, že při kognitivně definovaných cílech vzdělávání je více méně irelevantní ptát se na osobnost učitele a etické postoje v různých desetiletích jeho profesionální dráhy. Ojedinělé jsou v současnosti snahy definovat etické cíle vysokoškolského vzdělávání. Příspěvek je připomenutím etických cílů vzdělávání z pohledu jedince, veřejné vysoké školy a státní politiky a úvodem ke kontroverznímu tématu, zda v explicitně definovaných cílech vysokoškolského vzdělávání má své místo formulování stanovisek ve prospěch určitého světového názoru.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info