Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Etické cíle vysokoškolského vzdělávání
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Klíčová slova | Assessment of Quality of Universities, Ethical Aims of Education, Tertiary Education, Counselling and School Psychology |
| Popis | Všeobecně se uznává oprávněnost kognitivních cílů ve vysokoškolském vzdělávání. Kognitivní cíle jsou teoreticky rozpracovávány, jejich definování je od vysokoškolských učitelů vyžadováno. Jen v přílepku se někdy hovoří o taxonomii cílů afektivních a psychomotorických. Argumentem ve prospěch akcentace kognitivních cílů je zdánlivá snadnost ověření, že byly dosaženy. Myšlenkovým pozadím jednostranné orientace na kognitivní cíle je racionalistický pohled na svět, na vzdělávání. Skeptickou alternativou k tomuto tvrzení je skutečnost, že při kognitivně definovaných cílech vzdělávání je více méně irelevantní ptát se na osobnost učitele a etické postoje v různých desetiletích jeho profesionální dráhy. Ojedinělé jsou v současnosti snahy definovat etické cíle vysokoškolského vzdělávání. Příspěvek je připomenutím etických cílů vzdělávání z pohledu jedince, veřejné vysoké školy a státní politiky a úvodem ke kontroverznímu tématu, zda v explicitně definovaných cílech vysokoškolského vzdělávání má své místo formulování stanovisek ve prospěch určitého světového názoru. |