Informace o publikaci

Využití měřící stanice Vernier pro školní experimenty

Autoři

MILÉŘ Tomáš

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://kdf.mff.cuni.cz/veletrh/2011/cz/abstrakty.html
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova education, research, Vernier
Přiložené soubory
Popis Při výuce přírodovědních přemětů na základní škole bychom jistě svým žákům občas rádi umožnili, aby sami navrhli a provedli experiment. Máme-li k dispozici univerzální měřící stanici a sadu detektorů, žáci mohou sami zvolit kombinaci veličin, které by bylo vhodné sledovat. Měřící stanice Vernier umožňuje připojit až 4 čidla současně a provádět s nimi dlouhodobá měření. Se žáky 8. ročníku jsme tímto způsobem provedli dvě měření. Žáci vybrali a nainstalovali čidla pro monitorování mikroklimatu ve třídě, přičemž jsme současně sledovali vliv koncentrace CO2 v ovzduší na kyselost vody. Ve druhém experimentu jsme zkoumali fotosyntézu rostlin. V laboratorních podmínkách se nám podařilo ověřit dva globální problémy: okyselování oceánů a reakci rostlin na extrémní klimatické podmínky. Výsledky měření žáci prezentovali na studentské konferenci GLOBE Games ve Svitavách.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info