Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Když se zaváděné má stát zavedeným aneb k metodologii výzkumu zaměřeného na implementaci kurikulární reformy
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2011 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Škola - statický element v sociálnej dynamike |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | curricular reform; implementation; research on curriculum |
| Popis | Příspěvek je založen na analýze metodologických přístupů k empirickému zkoumání kurikulární reformy jakožto specifického druhu edukační změny. Rozebírají se přístupy rozpracovávané autory, jako jsou např. Künzli, Gundem, Fullan a další. Hlavní pozornost je věnována snahám o operacionalizaci pojmu implementace, jímž je označován proces zavádění určitých idejí do praxe prostřednictvím konkrétních koncepcí. V souvislosti s tím je rozebírán problém (ne)fungování, resp. (ne)účinnosti kurikulární reformy, a to s ohledem na mnohdy nepřiměřená očekávání, jež jsou s tímto typem edukační změny spojována. |