Informace o projektu

Učitel a žáci v dialogickém vyučování

Logo poskytovatele
Kód projektu
GA13-23578S
Období řešení
2/2013 - 12/2016
Investor / Programový rámec / typ projektu
Grantová agentura ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Filozofická fakulta
Klíčová slova
dialogické vyučování, pedagogická komunikace, základní škola, participativní akční výzkum

Cílem projektu je prozkoumat potenciál konceptu dialogického vyučování v prostředí české základní školy. Návrh je plánován v přímé návaznosti na projekt Komunikace ve školní třídě (GA406/09/0752), v jehož rámci byly popsány parametry výukové komunikace na druhém stupni základní školy, které se poměrně zásadně rozcházejí s teoretickým konceptem dialogického vyučování, jež chápe výukovou komunikaci jako nástroj ke stimulování žákovského myšlení a porozumění.
Hlavním cílem projektu je zjistit, zda a za jakých okolností může dojít ke změně způsobu komunikace mezi učitelem a žáky. Za tímto účelem: a) uvedeme teoretický koncept dialogického učení do českého odborného prostředí; b) v procesu participativního akčního výzkumu jej rozpracujeme do podoby tzv. situovaného dialogu, který bude reálně uplatnitelný v hromadné výuce; c) experimentem doložíme, jakým způsobem se změna v komunikačních postupech učitele promítá do struktury komunikace ve třídě a jak se odráží ve výsledcích žákovského učení.

Publikace

Počet publikací: 83


Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Další