Informace o projektu
Influencers and Politics in the Digital Age: Exploring Dynamics between Social Media Influencers, Political Organizations, and Citizens
(INFLUPOL)
- Kód projektu
- GF26-19927L
- Období řešení
- 1/2026 - 12/2028
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- LA granty
- Partnerská agentura
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
Projekt INFLUPOL zkoumá influencery na sociálních sítích (social media influencers - SMI) jako
politické uzly spojující politické a mediální organizace s občany. Zaměřuje se na čtyři cíle: 1) jak
političtí aktéři a mainstreamová média využívají SMI jako prostředníky; 2) jak SMI interaguje s institucionálními aktéry a médii při politické mobilizaci; 3) zákulisní práce politických SMI
(PSMI), včetně agentur, agentů nebo politických stran; a 4) reakce občanů na SMI v politice.
Projekt využívá smíšeného metodologického přístupu: 1) mapování SMI a PSMI
prostřednictvím síťové analýzy sociálních médií; 2) hloubkové rozhovory a oficiální
dokumentace k posouzení jejich vazeb s politickými a mediálními organizacemi; 3) analýza
obsahu komunikace PSMI během kampaní a období mimo kampaň pomocí automatických
(MLL) a vizuálních metod k posouzení efektů mobilizace; a 4) analýza publika prostřednictvím
profilování uživatelů, reakcí komunity a průzkumů.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.