Informace o publikaci

Teachers’ understanding of climate change

Logo poskytovatele
Název česky Jak učitelé rozumějí změně klimatu
Autoři

MILÉŘ Tomáš HOLLAN Jan VÁLEK Jan SLÁDEK Petr

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012)
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/69/supp/C
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.083
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova climate change; climate literacy; research; education; educational resources
Přiložené soubory
Popis Téma změny klimatu bylo do vzdělávání v České republice zavedeno prostřednictvím rámcových vzdělávacích programů roku 2007, ale zůstává nejasné, kteří učitelé by měli být výukou změny klimatu pověřeni. V roce 2011 jsme provedli výzkum stavu porozumění učitelů změně klimatu. Test obsahoval vědomostní otázky zaměřené na fungování klimatického systému. Výsledky učitelů 2. stupně ZŠ byli signifikantně lepší než výsledky prvostupňových učitelů. Učitelé fyziky vykazovali významně lepší znalosti ve srovnání se skupinou ostatních učitelů. V České republice dosud chybí kvalitní materiály a pomůcky pro výuku změny klimatu, proto jsme vyvinuli on-line vzdělávací aplikaci na modelování globálních emisí CO2.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info