Informace o publikaci

Použití spotřebitelského šetření k vymezování relevantního trhu v železniční dopravě – možnosti a problémy

Logo poskytovatele
Autoři

KVIZDA Martin REDERER Václav

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Konkurence na železnici – budoucnost pro 21. století nebo destrukce sítě?
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
www http://www.transporteconomics.eu
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova relevant market; railway transport; consumer survey
Přiložené soubory
Popis Výkon politiky hospodářské soutěže v praxi je založen na vymezení relevantního trhu; toto vymezení se opírá o několik základních metod, mezi něž patří zejména tzv. SSNIP test (Small but Significant Non-transitory Increase in Price). Tato metoda je charakteristická vysokou datovou náročností na jedné straně a komplexními, dobře využitelnými výsledky pro autoritu regulující trh, na straně druhé. Vzhledem ke specifikům odvětví železniční osobní dopravy není snadné SSNIP test aplikovat; v praxi se proto využívají jeho různé modifikace. Tento text prezentuje využitelnost SSNIP testu k vymezování relevantních trhů v odvětví osobní železniční dopravy na základě pilotního spotřebitelského šetření na dopravním rameni Brno- Praha.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info