Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Postoje a informovanost studentů vyššího sekundárního vzdělávání vzhledem k fenoménu zrakového postižení
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | člověk se zrakovým postižením kvalita života postoje a informovanost student vyšší sekundární vzdělávání aktivity za účelem zvyšování informovanosti |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Článek prezentuje srovnávací studii výzkumů zaměřených na informovanost, připravenost a postoje studentů vyššího sekundárního k problematice postižení zraku. Výzkumy byly provedeny dotazníkovým šetřením ve vybraných městech České republiky. Úroveň informovanosti odborné i laické veřejnosti zásadním způsobem ovlivňuje kvalitu života osob s postižením. Výzkumné soubory respondentů dotazníkového šetření tvoří studenti středních a vyšších zdravotnických škol, kteří se při výkonu své profese budou ve zvýšené míře setkávat s lidmi s postižením. Analyzujeme faktory, které ovlivňují úroveň povědomí a připravenosti studující mládeže k akceptaci osob se zrakovým postižením. Na závěr bude podán vybraný přehled kampaní, aktivit a organizací, které se zabývají osvětou problematiky života se zrakovým postižením. |
| Související projekty: |