Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Konec pedagogiky: kritický esej
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Studia paedagogica |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | discourse; evidence-based education; research for practise; ICT |
| Popis | Kritický esej popisuje tři současné diskurzy, které natolik ohrožují základní principy pedagogických věd, že lze s nadsázkou hovořit o konci pedagogiky. Koncem pedagogiky je myšleno nahrazení pedagogických konstant jinými prvky. Diskurz je pojímán jako určitý způsob vnímání skutečnosti v daném oboru a dané době, což se v prvé řadě projevuje v jazyce a ve druhé řadě v rámování debaty uvnitř daného oboru. Postupně analyzujeme tři diskurzy (diskurz evidence, praktického výzkumu a technologický diskurz) a detailně popisujeme jednotlivé koncepty a myšlenky, ze kterých jsou dané diskurzy vystavěny. V závěru shrnujeme vliv popsaných diskurzů a ukazujeme, jak mohou nahradit některé pedagogické koncepty, pokud nedojde ke konsolidaci oboru. |
| Související projekty: |