Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Cvičný učitel očima studentů učitelství na praxi
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | reflection; student teachers; teachers training; teaching practice; trainig teachers |
| Popis | Předložená empirická studie vychází z kvalitativního výzkumu deníků z praxe studentů učitelství a polostrukturovaných rozhovorů se studenty učitelství. Identifikuje role cvičného učitele ve vztahu ke studentům učitelství v různých fázích průběhu praxe. V počáteční fázi praxe hraje cvičný učitel roli gatekeepera, v jejím průběhu a ve fázi závěrečné roli poskytovatele zpětné vazby. V průběhu praxe jsme identifikovali tři role cvičného učitele: „parťák“, „záchranář“, „revizor. Tato typologie rolí cvičného učitele zohledňuje autonomii studenta učitelství a jeho kontrolu cvičným učitelem. |
| Související projekty: |