Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Fyzikální učebnice z pohledu chlapců a dívek
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Moderní trendy ve vyučování, matematiky a přírodovědných předmětů V |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Textbooks; reading of textbooks; eye-tracking; physics |
| Popis | Tento příspěvek popisuje vnímání, čtení a způsob procházení tří vybraných učebnic fyziky žáky (n = 12) základních škol. Výzkum se přitom zaměřuje a poukazuje na rozdíly mezi chlapci a dívkami. V rámci každé učebnice byla vybrána kapitola o spalovacích motorech. Jako výzkumná metoda umožňující srovnání byla využita metoda eye-trackingu za pomoci přístroje SMI RED 250 a následně také hloubkového rozhovoru. Výstupy příspěvku ukazují zmiňované rozdíly ve vnímání učebnic a práci s nimi mezi chlapci a dívkami. Naznačují také možné úpravy fyzikálních učebnice, které by mohly zvýšit efektivitu (čtenost a srozumitelnost) při výuce fyziky. Výzkum byl realizován v průběhu října 2015. |