Informace o publikaci

Střídání kódů v hodinách angličtiny u učitelů expertů pohledem konverzační analýzy

Logo poskytovatele
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabývá střídáním kódů (tj. přepínání z angličtiny do češtiny a zpět) v hodinách angličtiny jako cizího jazyka. Teoreticky a metodologicky studie vychází z Auerova sekvenčního přístupu, který používá etnometodologickou konverzační analýzu a nahlíží na výskyty střídání kódů jako na potenciální kontextualizační vodítka. Cílem prezentované analýzy bylo odhalit kontextualizační mechanismy střídání kódů v interakci učitel-student. Studie vychází z 13 videonahrávek hodin angličtiny vedených učiteli experty na základních školách v Česku. Analýza odhalila, jak účastníci interakce používali střídání kódů ke kontextualizaci (1) odboček, (2) oprav a (3) reiterací. Výstupy jsou diskutovány ve vztahu k rámcům pro výzkum interakce ve třídě.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info