Informace o publikaci

Behaviorálně ekonomické a psychologické experimenty: Propojení psychologie, managementu a marketingu

Autoři

PROCHÁZKA Jakub ĎURINÍK Michal

Druh Článek ve sborníku
Konference Work and Organizational Psychology 2016
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta Fakulta sociálních studií

Citace
WWW Sborník z konference
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova Experiment; behavioral economy; consumer decision making; feedback; performance
Popis Předkládaný příspěvek prezentuje výzkumný projekt zaměřený na propojení behaviorální a experimentální ekonomie, sociální a pracovní psychologie, marketingu a managementu. Představuje sérii šesti plánovaných experimentů zkoumající vliv behaviorálních proměnných na výkon pracovníků a na rozhodování spotřebitelů. Projekt zahrnuje jeden field a pět laboratorních experimentů. V tomto příspěvku jsou podrobněji představeny tři z nich. Field experiment zkoumá, jak emoční vazba zákazníka k produktu ovlivňuje nabízenou cenu. První z laboratorních experimentů zkoumá rozšířené, ale výzkumem nepodložené doporučení kombinovat kritickou zpětnou vazbu vždy s nějakými pozitivními hodnoceními (sandwich feedback). Druhý se zabývá vlivem nedostupné alternativy na rozhodování spotřebitele. Cílem tohoto příspěvku je inspirovat, přispět k integraci poznatků z ekonomických a psychologických výzkumů a získat zpětnou vazbu k projektům od kolegů z jiných univerzit.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info