Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Comma as punctuation device in Czech secondary school students’ English essays
| Název česky | Čárka jako interpunkční znaménko v písemných maturitních pracích z angličtiny českých studentů |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2017 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Auspicia |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/12/auspicia2017-34.pdf |
| Klíčová slova | comma; coordinating conjunctions; introductory phrases; subordinate clauses; relative clauses; |
| Popis | Tato studie zkoumá používání čárky v maturitních pracích českých středoškoláků s cílem určit, do jaké míry jsou pravidla české interpunkce, odrážející syntaktickou strukturu vět, přenášena do angličtiny. K tomuto účelu byl proveden korpusový výzkum zabývající se používáním čárky ve větách jednoduchých a souvětích a byl vysvětlen nejednotný pohled na používání čárky v angličtině s důrazem na její funkci při rozlišování významu. Na tomto základě autoři doporučují středoškolským učitelů používat zjednodušená pedagogická pravidla a zaměřit se více na významotvorný potenciál čárky v konkrétním kontextu. |
| Související projekty: |