Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2018 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Klíčová slova | TIMSS; PISA; TALIS |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Nelichotivé výstupy posledních šetření TIMSS a PISA v ČR, zjišťujících výsledky vzdělávání žáků, zejména v přírodních vědách, vedou nutně k analýze příčin tohoto stavu. Vedle ostatních faktorů se na základě rozboru obou zpráv zdá být nejdůležitějším prvkem zjištěné úrovně přírodovědné gramotnosti aktuální stav pedagogického sboru. Jde zejména o věkovou strukturu a specializaci učitelů pro první stupeň základní školy, u patnáctiletých žáků pak data z šetření ukazují na nízkou aprobovanost učitelů předmětů fyzika a chemie. |