Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Školní výkonová motivace, tréma a školní prospěch žáků druhého stupně základních škol
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek pojednává o výzkumném šetření zaměřeném na školní výkonovou motivaci a školní prospěch žáků zažívajících pocity trémy ve srovnání s žáky, pro které tréma není takovým problémem, nebo ji běžně nezažívají. Data byla získána od 231 žáků druhého stupně základních škol. Byly použity dotazník Školní výkonová motivace žáků V. Hrabala a I. Pavelkové (2011) a Škála klasického strachu, sociálně situační anxiety a trémy (KSAT) O. Kondáše (1973). Výsledky výzkumu ukázaly, že chlapci a dívky se neliší ani v míře trémy ani v úrovni výkonové motivace a že žáci-trémisté a žáci inklinující k trémě jsou na rozdíl od žáků ne-trémistů motivováni především potřebou vyhnout se neúspěchu. |