Informace o publikaci

Na rozhraní ideonym a pragmatonym: jména parfémů a jejich souvislost s olfaktorickou percepcí

Autoři

ŠUBRTOVÁ Milena

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Acta onomastica
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=843726
Klíčová slova ideonyms; pragmatonyms; perfume names; perfume names in relation to the social and marketing context
Popis Studie se zabývá jmény parfémů od konce 19. století do 80. let 20. století a nahlíží je v souvislosti s pozicí parfémů ve společenskohistorickém kontextu. Popisná jména, typická pro 19. století, začínají být nahrazována metaforickými. Parfémy se stávají výrazem osobní identity a jejich jména hrají důležitou roli v procesu ztotožnění se s vůní. Posun od deskriptivních jmen ve prospěch metaforických je odrazem proměny v pozici parfému, který začíná být vnímán jako umělecké dílo, což opodstatňuje závěr, že jména parfémů (pro něž studie navrhuje nový termín parfémonyma)lze chápat nejen jako podskupinu pragmatonym, ale i jako ideonyma.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info