Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Řešení problémových situací mezi učitelem a žákem
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2023 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://studiascientifica.ku.sk/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok-5-2023/ |
| Doi | https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.182-189 |
| Klíčová slova | Problem situations; teacher preparation; staging activation methods |
| Popis | Při výkonu svého povolání učitel nejen komunikuje se žáky v oblasti vzdělávání, ale podílí se také na jejich výchově a formování postojů. Pro začínajícího středoškolského učitele je často obtížné vědět, jak bude se žáky komunikovat v případě problémových situací. Nemusí jít jen o komunikaci o přestávce. Autoři ve svém příspěvku zdůrazňují nutnost připravenosti absolventa učitelského studia na komunikaci s žáky. Metoda hraní rolí se jeví jako velmi účinná metoda pro studenty učitelství. V textu příspěvku je uveden konkrétní příklad výuky výchovných a komunikačních dovedností budoucích učitelů pomocí aplikované metody hraní rolí. Autoři se zaměřují na problém možné nekázně žáků při výuce vybraného předmětu na střední odborné škole a zároveň nabízejí varianty řešení problémové situace. |
| Související projekty: |