Informace o publikaci

Řešení problémových situací mezi učitelem a žákem

Autoři

VÁLEK Jan ŠMEJKALOVÁ Kateřina

Rok publikování 2023
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://studiascientifica.ku.sk/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok-5-2023/
Doi https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.182-189
Klíčová slova Problem situations; teacher preparation; staging activation methods
Popis Při výkonu svého povolání učitel nejen komunikuje se žáky v oblasti vzdělávání, ale podílí se také na jejich výchově a formování postojů. Pro začínajícího středoškolského učitele je často obtížné vědět, jak bude se žáky komunikovat v případě problémových situací. Nemusí jít jen o komunikaci o přestávce. Autoři ve svém příspěvku zdůrazňují nutnost připravenosti absolventa učitelského studia na komunikaci s žáky. Metoda hraní rolí se jeví jako velmi účinná metoda pro studenty učitelství. V textu příspěvku je uveden konkrétní příklad výuky výchovných a komunikačních dovedností budoucích učitelů pomocí aplikované metody hraní rolí. Autoři se zaměřují na problém možné nekázně žáků při výuce vybraného předmětu na střední odborné škole a zároveň nabízejí varianty řešení problémové situace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info