Informace o publikaci

Strategie vyučujících při podpoře žákovské angažovanosti ve výuce žáků se sociálním znevýhodněním

Logo poskytovatele
Autoři

MAJCÍK Martin OBROVSKÁ Jana

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním představuje téma, kterému je věnována pozornost zejména s ohledem na negativní dopady socioekonomického zázemí a možnosti podpory. Koncept žákovské angažovanosti umožňuje vysvětlit dopady školního prostředí na žáka v rovině docházky a participace na školních aktivitách, emocí či přístupu k učení. Příspěvek se zaměřuje na přístup učitelů k podpoře žákovské angažovanosti sociálně znevýhodněných žáků během výuky. Výsledky, založené na vícečetné případové studii 5 škol s vyšším podílem těchto žáků, jsou součástí širšího výzkumu implementace systémové podpory znevýhodněných škol. Na základě získaných dat je zřejmé, že učitelé realizují strategie podpory behaviorální a emocionální angažovanosti, méně však té kognitivní.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info