Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Inovační potenciál jako předpoklad rozvoje kultury škol (Příklad otevřenosti škol vůči okolí)
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2005 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | school culture; school openness towards external environment; |
| Popis | Klíčovou otázkou přísvěvku je otázka: kde a jak silný inovační potenciál pro rozvoj kultury škol se skrývá v otevřenosti škol vůči okolí. Inovační potenciál je interpretován na základě obsahové analýzy volných odpovědí ředitelů základních škol o otevřenosti škol vůči okolí. Otevřenost škol se projevuje v činnostech, jako je prezentace školy, úsilí o sociální soudržnost mezi školou a okolím, ve spolupráci školy se subjekty okolí. Otevřenost škol podporuje práce se zdroji a dosahování hodnot na základě principů ve vztahu ke komunikaci a spolupráci O prezentaci škol (o tzv. informační otevřenosti) můžeme říci, že podléhá sebeobnovujícímu se inovačnímu procesu bez výrazné tendence ředitelů škol něco měnit. V případě vztahové otevřenosti (kategorie úsilí o sociální soudržnost, spolupráce školy se subjekty okolí) ředitelé vyjadřují silnou tendenci měnit zejména spolupráci školy se subjekty okolí. Silný inovační potenciál najdeme v i případě hodnot a principů, kde ředitelé vyjadřují tendenci posílit míru otevřenosti ve vzájemných vztazích školy a okolí a posílit motivaci k otevřenosti u aktérů z okolí. |
| Související projekty: |