Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Posilování komunikativních kompetencí u žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2008 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Klenková, J.; Vítková, M. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: Sborník z konference s mezinárodní účastí. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | student with visual impairment and other disability; communication competences; expressive and receptive communication; symbolic communication; tangible symbol systems; the picture exchange communication system |
| Popis | Příspěvek se zabývá problematikou posilování komunikativních kompetencí žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením, jež byla zkoumána v rámci realizace Výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Cílovou skupinou jsou především žáci s hluchoslepotou. Jsou prezentovány systémy alternativní a agumentativní komunikace, dále také komunikační systém VOKS. |
| Související projekty: |