Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Rozvoj osobnosti na podkladě zkušenostního učení
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | XXVIII International Colloquium on the Management of Educational Process |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | experiential learning; fictional characters |
| Popis | Příspěvek se zabývá teorií zkušenostního učení přenesenou do oblasti fikčních příběhů a identifikace s fikční postavou. Jejich prostřednictvím nabýváme zkušeností s nejrůznějšími tématy, aniž bychom se museli vzdálit ze svého prostředí a aktuální situace. Zkušenostní učení prostřednictvím fikčních příběhů vychází z procesu iden-tifikace s postavou, který bezprostředně souvisí s procesem (sebe)reflexe. Pomocí dotazníkové metody byla zjiš-ťována specifika identifikace s fikčními postavami u současných mladých lidí (výzkumný soubor tvoří 2 169 res-pondentů). Výsledky přinášejí zjištění o vlastnostech identifikovaných postav. Identifikace se u sledovaných jedinců projevuje přesahem v nejrůznějších rovinách reálného života, které souvisejí s rozhodováním, jak uspět na cestě v překonávání překážek. |
| Související projekty: |