Informace o publikaci

Rozvoj osobnosti na podkladě zkušenostního učení

Logo poskytovatele
Autoři

KRÁTKÁ Jana

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference XXVIII International Colloquium on the Management of Educational Process
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova experiential learning; fictional characters
Popis Příspěvek se zabývá teorií zkušenostního učení přenesenou do oblasti fikčních příběhů a identifikace s fikční postavou. Jejich prostřednictvím nabýváme zkušeností s nejrůznějšími tématy, aniž bychom se museli vzdálit ze svého prostředí a aktuální situace. Zkušenostní učení prostřednictvím fikčních příběhů vychází z procesu iden-tifikace s postavou, který bezprostředně souvisí s procesem (sebe)reflexe. Pomocí dotazníkové metody byla zjiš-ťována specifika identifikace s fikčními postavami u současných mladých lidí (výzkumný soubor tvoří 2 169 res-pondentů). Výsledky přinášejí zjištění o vlastnostech identifikovaných postav. Identifikace se u sledovaných jedinců projevuje přesahem v nejrůznějších rovinách reálného života, které souvisejí s rozhodováním, jak uspět na cestě v překonávání překážek.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info