Informace o publikaci

K didaktické interpretaci lyriky v čítankách pro primární školu

Autoři

ZÍTKOVÁ Jitka

Rok publikování 2010
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V návaznosti na výsledky výzkumu čtenářské recepce lyriky žáky primární školy s různými dispozicemi se příspěvek věnuje reflexi básnické obraznosti a slovní hry v lyrických textech vybraných čítanek pro 5. ročník základní školy. Sledovány jsou jak typy zařazené lyrické poezie, tak především rozsah a způsob práce s přítomnými prvky nepřímých pojmenování a jazykové hry. Na základě analýzy této stránky učebnic jsou jako základní konstatování vymezeny tři různé přístupy k práci s lyrickou poezií lišící se mírou vedení žáků k vnímání sledovaných jazykových jevů a jejich estetické funkce a představované čítankami nakladatelství Alter a Fragment, Didaktis a Nová škola, Prodos.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info