Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ)
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2011 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání:kooperace, participace, konsekvence. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Biophiled orientation of education; eco-pedagogical competency; environmental competency; environmental education; eco-social competence; value competence– life priorities |
| Popis | Proces utváření vztahu žáků k životnímu prostředí závisí na kvalitě učitelovy způsobilosti realizovat environmentální výchovu. Autorka popisuje strukturu ekopedagogické kompetence a zvláštní pozornost věnuje její hodnotové dimenzi v souladu v současnosti s existujícím trendem tzv. biofilní orientace vzdělávání. Jeho význam spočívá v překonávání manipulativního nahlížení na přírodu a primitivně egocentrických názorů a hodnot. Identifikace typických zkušenostních schémat studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a žáků 1. stupně ZŠ, získaná výzkumným šetřením, doplňuje teoretickou reflexi problematiky. |
| Související projekty: |