Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2011 |
| Druh | Konferenční abstrakty |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Tématem příspěvku jsou nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Počet žáků s PAS, kteří jsou vzděláváni v školách hlavního proudu, se zvyšuje. Avšak roste také znepokojení o jejich zkušenosti s tímto typem vzdělávání, neboť výzkum ukazuje, že takoví žáci jsou snadným terčem šikany a pro učitele je obtížné, aby takovéto žáky učili. Důsledkem nedostatku v sociální oblasti se stávají žáci s PAS nápadnými ve vzdělávacím systému založeném na sociálním a slovním zprostředkování. Vzhledem k těmto okolnostem je cílem tohoto článku upozornit na nácviky sociálních dovedností u žáků s PAS jako jednu ze strategií, která by usnadnila přítomnost, participaci, přijetí a úspěchy žáků s PAS v inkluzivním vzdělávání. |
| Související projekty: |