Informace o publikaci

Koncept jasnosti ve výukové komunikaci

Autoři

ŠALAMOUNOVÁ Zuzana

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Škola - statický element v sociálnej dynamike
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova clarity; educational communication
Popis Příspěvek prezentuje výsledky terénního výzkumu zaměřeného na problematiku jasnosti ve výukové komunikaci v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni českých základních škol (ISCED 2A). Příspěvek je koncipován jako kvalitativní výzkumné šetření, které se skrze případovou studii jedné učitelky a jejího výkladu téže látky ve dvou různých třídách zaměřuje na to, jak probíhá explanace tématu, jak na tuto explanaci reagují žáci svými otázkami, komentáři a vyjasňujícími postupy a jak na jejich repliky zpětně reaguje sama učitelka ve snaze dojít ke vzájemnému porozumění.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info