Informace o publikaci

E-Mail an einen Freund (Studie III)

Logo poskytovatele
Název česky E-mail kamarádovi“ (studii III)
Autoři

SORGER Brigitte

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kapitola 12 E-mail kamarádovi přináší studii III, v níž je vyhodnoceno zadání úlohy, ve které respondenti psali ve třech jazycích e-mail svému kamarádovi. V kapitole jsou představeny výsledky analýzy 59 textů žáků základní školy, která se zaměřuje na makrostrukturní a mikrostrukturní aspekty těchto textů a jejich realizaci. Z analýzy vyplývá, že transfer sice často nelze přímo prokázat, a to převážně z toho důvodu, že v L1 chybí zkušenost a reflexe psaní tohoto druhu textu ve výuce. Přesto lze vyjít z premisy, že dochází k vícesměrnému transferu, tedy nejen ve směru L1-L2-L3, ale i ve směru „opačném“, tedy z L3-L2, protože žáci umějí velmi úspěšně využívat vhodné kompenzační strategie tak, aby i navzdory chybějícím jazykovým znalostem dosáhli svého cíle. To ukazuje, že žáci učící se cizímu jazyku píší se silnou orientací na zadání úlohy a jsou si velmi dobře vědomi „ideální“ podoby výsledného textu i jeho dílčích aspektů. Aby toho dosáhli, využívají reflektované znalosti jazyka i více či méně uvědomované strategie, které používají během svých dosavadních zkušeností s psaním (textů).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info