Informace o publikaci

TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v Matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)

Autoři

CÍGLER Hynek JABŮREK Michal PORTEŠOVÁ Šárka STRAKA Ondřej

Druh Článek ve sborníku
Konference Tvořivost jako součást nadání
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www E-verze sborníku
Obor Psychologie
Klíčová slova talent; diagnostics of mathematical talent; TIM
Popis V České republice dosud chyběl psychometricky ověřený test k identifikaci mimořádného matematického nadání. Z tohoto důvodu jsme na našem pracovišti vyvinuli Test pro Identifikaci nadaných žáků v Matematice (TIM), který je určený pro měření matematických schopností v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.–5. tříd. Po krátkém teoretickém úvodu do problematiky nadání je v příspěvku popsán komplexní proces vývoje testu TIM, způsob jeho ověření a možnosti jeho využití v pedagogické praxi.
Související projekty: