Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Online Journal of Primary and Preschool Education |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://ojppe.eu/index.php/OJPPE/article/view/31/27 |
| Doi | https://doi.org/10.21062/ujep/326.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/1 |
| Klíčová slova | primary school; pupil with special educational needs; school counseling center; school special educator; school psychologist |
| Popis | Jedním z nejdůležitějších principů inkluze a inkluzivního vzdělávání je poznání, že všichni žáci mají nějaké nadání, které může být přínosem pro ostatní. Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření realizovaného v rámci projektu „Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků“. Projekt byl zaměřen na zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze, přispěl ke zlepšování vzdělávací praxe formou zvyšování kompetencí škol v oblasti inkluzivního vzdělávání prostřednictvím metodické podpory pedagogických pracovníků při práci s heterogenní skupinou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a rozšířením školního poradenského pracoviště o nové pozice. Klíčová aktivita 4 „Podpora školních poradenských pracovišť“ byla orientována na problematiku poradenských pracovníků ve školách. Výzkumné šetření bylo realizováno na sedmi základních školách ve třech krajích České republiky. |
| Související projekty: |