Informace o publikaci

Mehrsprachigkeit an unseren Schulen: Wahrnehmung – Realität – Konsequenzen.

Logo poskytovatele
Název česky Vícejazyčnost na našich školách: realita –důsledky
Autoři

SORGER Brigitte

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kapitola dokládá, že v ČR znatelně přibývá občanů s jiným mateřským jazykem než je čeština. V povědomí osob zodpovědných za český vzdělávací systém však tato představa zatím ještě nezapustila kořeny, a to mimo jiné z důvodu nedostatků v dotazníkových šetřeních, které se sice – jak při průzkumech veřejného mínění tak i při školských statistikách – dotazují na státní občanství, ale nikoli na mateřský nebo komunikační jazyk. Průzkum na čtyřech brněnských školách, který sbíral data k celkovým jazykovým kompetencím žáků, jednoznačně dokládá, že i česká škola už je vícejazyčná.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info