Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Rodina a nadaní žáci
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Učíme nadané žáky |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Family; socialization; social group; education; educated; a gifted student; function |
| Popis | Příspěvek uvádí výsledky řešení výzkumného záměru MSM0021622443. Rodina z hlediska průběhu socializačního procesu má zásadní význam, do jaké míry se jí daří vypořádat s funkcemi, které plní. Tak ve svém souhrnu zajišťuje mnoho činností – zabezpečuje své členy hmotně, pečuje o zdraví, výživu a kulturní návyky svých členů, vytváří specifické socializační a výchovné prostředí pro děti, předává jim kulturní dědictví, vštěpuje jim morální postoje, ovlivňuje je, usměrňuje, chrání, podporuje, zajišťuje duchovní rozvoj vzděláváním. K těmto “rodinným atributům”přikládáme screeningovou studii postojů rodičů nadaných žáků k řešení situací těchto výjimečných jedinců doložením vybraných dílčích kazuistik. |
| Související projekty: |