Informace o projektu

Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii

Kód projektu
GAP407/11/0141
Období řešení
1/2011 - 12/2015
Investor/Program
Grantová agentura ČR
Programový rámec / typ projektu
Standardní projekty
Fakulta/Pracoviště MU
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova
psychoterapie;integrace;integrativní psychoterapie;psychoterapeutický výcvik

Předkládaný projekt usiluje o zodpovězení následující otázky: Jak probíhá osvojování si integrativní psychoterapeutické perspektivy v průběhu Výcviku integrace v psychoterapii? Integrace v psychoterapii je v současnosti jedním z ústředních témat psychoterapeutického výzkumu, nicméně oblast psychoterapeutických výcviků dodnes zůstává mimo pozornost výzkumníků. Osvojení si integrativní psychoterapeutické perspektivy je spojeno se specifickými výzvami a k porozumění tomuto procesu je zapotřebí výzkumu. Tento projekt bude s využitím metody zakotvené teorie (kombinované s Qmetodologií a metodologií případových studií) zkoumat vzorce, fáze, kritická místa, otázky a dilemata, která se budou vynořovat v procesu utváření integrativní perspektivy u frekventantů. Výzkumné otázky se zaměřují na (a) oblast znalostí a kognitivních procesů, (b) oblast prožitku, emocí a identity a (c) oblast praktických dovedností a jejich aplikace. Pětiletá délka projektu odpovídá délce jednoho běhu zkoumaného výcviku.

Publikace

2016

An adventure in grounded theory method: Discovering a pattern in the flow of a therapy process.

ROUBAL JanŘIHÁČEK Tomáš

Bridging practice and research in Gestalt therapy

ROUBAL Jan — MELNICK Joseph — FRANCESETTI Gianni — ZELESKOV-DJORIC Jelena — BROWNELL Philip — MELNICK Joseph — ZELESKOV_DJORIC Jelena

Czech master therapists

ŘIHÁČEK TomášKAHANCOVÁ Mária — JENNINGS Len — ROUBAL JanVYBÍRAL Zbyněk

How beginning counselors learn: The interaction of personal and professional experiences in counselors with an experiential orientation

MARUNIAKOVÁ LenkaŘIHÁČEK TomášROUBAL Jan

How do trainees choose their first psychotherapy training? The case of training in psychotherapy integration

PLCHOVÁ RomanaHYTYCH RomanŘIHÁČEK TomášROUBAL JanVYBÍRAL Zbyněk

Monitorování účinnosti v psychoterapii a poradenství

ŘIHÁČEK TomášJUHOVÁ Dana

Religiosity gap reversed: how religious counsellors' belief system presents when working with clients in a non-religious environment

MOTALOVÁ KatarínaŘIHÁČEK Tomáš

The Journey of an Integrationist: A Grounded Theory Analysis

ŘIHÁČEK TomášDANELOVÁ Ester

Therapists’ in-session experiences with depressive clients: A grounded theory.

ROUBAL JanŘIHÁČEK Tomáš

V depresi společně: klinické implikace kvalitativního výzkumu prožívání terapeutů s depresivním klientem.

ROUBAL Jan

Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info