Informace o projektu

Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe

Logo poskytovatele
Kód projektu
GA13-20049S
Období řešení
2/2013 - 12/2016
Investor / Programový rámec / typ projektu
Grantová agentura ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
tacitní znalosti, osvojování tacitních znalostí, studentova subjektivní teorie výuky, sebereflexe studenta, neocekávané pedagogické situace, kvalitativní výzkum

Projekt vychází z predpokladu, že tacitní znalosti zahrnují dve základní složky: kognitivní (mentální obraz cinnosti) a nonkognitivní
(motivaci k cinnosti). Odvíjejí se ze studentovy subjektivní teorie výuky a student ucitelství si je v prubehu
pedagogické praxe osvojuje rešením praktických situací. Motivacní úcinek mají zejména neocekávané situace. Proces osvojování
tacitních znalostí facilituje sebereflexe studentu a sdílení jejich zkušeností se zkušenostmi cvicného ucitele. Podstatou projektu
je zjistit: 1) jak fungují základní složky tacitních znalostí: kognitivní (mentální obraz cinnosti) a non-kognitivní (motivace k cinnosti); 2) jak proces osvojování tacitních znalostí ovlivnuje studentovo subjektivní pojetí výuky, povaha pedagogických
situací, s nimiž se studenti v prubehu pedagogické praxe setkají a spolupráce (sdílení) studentu se cvicným ucitelem. Hlavním
predpokládaným výsledkem rešení projektu bude model osvojování tacitních znalostí studentu ucitelství utvárených v prubehu
jejich pedagogické praxe.

Publikace

Počet publikací: 35


Předchozí 1 2 3 4 Další