Teorie interaktivních médií

„Nová média v umění a kultuře.“

Představení studijního programu

Zajímáte se o umění a technologie a chtěli byste tyto zájmy propojit při studiu? Patříte ke generaci „born digital“, pro kterou je přirozené využívat nové technologie jako média kreativity a komunikace? Potom je tento program šitý na míru právě vám.

Teorie interaktivních médií je jediný univerzitní studijní program zaměřený na studium umění nových médií v České republice a na Slovensku. Poskytuje ucelené vzdělání v bakalářském i navazujícím magisterském stupni studia, a to v prezenční i kombinované formě. Výuku zajišťují kvalifikovaní odborníci s bohatou pedagogickou zkušeností, kteří jsou často sami aktivně zapojení do organizování festivalů, kurátorství výstav a tvorby umění nových médií.

Studium Teorie interaktivních médií vás vybaví znalostmi z historie a teorie umění nových médií. Poznáte terminologii a metodologii uměnověd, mediálních studií a filozofie médií, a to v širším kontextu kyberkultury a vizuální kultury. Kromě povinných předmětů můžete vybírat z bohaté nabídky povinně volitelných kurzů.

Program nabízí také předměty vyučované rodilými mluvčími v angličtině. Každý semestr je vyučován předmět Mistrovské lekce, do kterého zveme odborníky z praxe, umělce, kurátory, organizátory festivalů, herní vývojáře nebo třeba akademiky, kteří právě napsali novou knihu.

Je studium programu pro vás?

Odpovězte si na následující otázky:

  • Zajímáte se o umění 20. a 21. století, které využívá nové technické nástroje, hlavně digitální a síťové technologie?
  • Chcete zkoumat umění nových médií z hlediska historického vývoje a v kontextu různých teoretických koncepcí?
  • Chcete poznat tvorbu počítačem generovaných obrazů a hudby?
  • Zajímají vás audiovizuální díla?
  • Chcete znát základy marketingu a PR?
  • Baví vás digitální hry a chcete se dozvědět více o jejich prototypování?

Pokud jste na většinu otázek odpověděli kladně, pak neváhejte a podejte si přihlášku do našeho programu.

Zajišťuje Filozofická fakulta
Typ studia bakalářský
Forma prezenční, kombinovaná
Doba studia 3 roky
Vyučovací jazyk čeština
Výsledky přijímacích řízení z minulých let zde

„Líbí se mi pestrost předmětů, ze kterých si můžeme sestavit rozvrh, od studia her po public relations. I když je to obor teoretický, neustále nám naši učitelé posílají nabídky týkající se praxe. Co mě hodně baví, je možnost navštěvovat galerie a kulturní instituce v rámci různých přednášek.“

Natálie Marečková Natálie Marečková
studentka Teorie interaktivních médií

Praxe

Během studia absolvujete minimálně 80 hodin praxe, která je povinně volitelná. Vyučujícímu předmětu doručíte písemné vyjádření svého nadřízeného, ve kterém uvede popis vaší práce a její zhodnocení. Předmět můžete absolvovat celkem dvakrát za studium.

Uplatnění absolventů

Jako absolventi bakalářského studia najdete uplatnění v kreativních odvětvích současné informační společnosti. Budete platným členem tvůrčích a organizačních týmů festivalů a výstav umění nových médií. Můžete také působit v kulturních a paměťových institucích, ve kterých využijete znalosti nových estetických a komunikačních strategií rozvíjejících se v prostředí nových médií. Své znalosti a dovednosti dobře uplatníte i při práci v médiích.

„Na oboru teorie interaktivních médií mě nejvíce zaujala pestrá nabídka studijních předmětů a možnost vlastního sestavení rozvrhu. Před začátkem studia jsem netušil, že lze vysokoškolsky studovat i digitální hry, u nichž jsem zůstal a získal cenné vědomosti, kontakty, praxi a nakonec také práci v herním studiu. Ve výsledku studium předčilo mé očekávání především proto, že jsem cítil svobodu a podporu v tom, co mě baví.“

Dominik Jícha Dominik Jícha
absolvent bakalářského stupně TIM, marketing a brand manager v Bohemia Interactive

Podmínky přijetí

Test studijních předpokladů (TSP): ano, více zde

Oborová zkouška: ne

Další požadavky: ne

Možnost prominutí přijímací zkoušky: ano(více zde)

Filozofická fakulta MU nepřihlíží k výsledku státních maturit a k výsledkům národních srovnávacích zkoušek SCIO.

Kritéria hodnocení

Uchazeči budou seřazeni do pořadí k přijetí na základě výsledku TSP. Minimální percentil pro přijetí není stanovený.

Možnosti studia a předměty

Jednooborové studium

Jedná se o studium, ve kterém má student předem definovaný seznam povinných předmětů, jež si doplní z nabídky povinně volitelných předmětů. Ve výběru předmětů má student větší volnost než například u jednooborového studia se specializací.

Sdružené studium

Sdružené studium umožňuje absolvovat stěžejní část studia (120 kreditů) v jednom studijním programu a doplňkovou (60 kreditů) v rámci jiného studijním programu. Student se zapisuje do studijního programu, ve kterém absolvuje hlavní studium; hlavní i vedlejší obor bude mít uveden na diplomu.

Studijní program pokračuje v navazujícím magisterském programu Teorie interaktivních médií, v němž se můžete zaměřit na kurátorství umění nových médií (off-line i on-line) nebo se zdokonalit v publicistických žánrech. Další možností je zvolit navazující studijní programy Management v kultuře nebo Učitelství estetické výchovy, které jsou zajišťovány stejným pracovištěm. Zvolit můžete případně jiné navazující magisterské studijní programy zaměřené na studium uměnověd nebo na mediální studia.

Chcete vědět víc?

Web: http://music.phil.muni.cz/studijni-obory/teorie-interaktivnich-medii

Facebook: https://www.facebook.com/tim.ffmu

Váháte?
Máte otázku?

Nechte si poradit v diskusním fóru Masarykovy univerzity

Diskusní fórum MUNI


Nebo nám pošlete e-mail

Mgr. Jan Karafiát

Konzultant programu

e‑mail:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info